اینترنت یا اونترنت

سلام،
کامپیوترِ من هنوز سعادت پیدا نکرده که طعم اینترنت با سرعت زیاد رو بچشه و البته خودمم در خونه این سعادت رو نداشتم، معلوم نیست کی ADSL دار میشیم.
ولی باید از امکانات موجود بیشترین استفاده رو کرد و سوخت و بعضاً سوزاند. به جناب نمایندگی یکی از ISPها گفتم که داری میای پول (کارتی رو که دو هفته پیش برام خونده بودی) بگیری یه کارت 20 ساعته هم وردار بیار، بعد از چند دقیقه دوباره زنگ زد گفت 20 ساعته ندارم دوتا ده ساعته بیارم؟ بش گفتم بیار. بعد از اینکه کارت‌ها به دستم رسید رویه جای جایزه‌ی کارت‌ها رو پاک کردم و دیدم بالاخره شانس به من رو کرده، 20 ساعت اینترنت جایزه گرفتم. فردای اون روز از همون ISP یه نامه اومد که کمی تبلیغ و یک تقویم رومیزی و یک کارت پنج ساعته هدیه بود. 20 ساعت اینترنت خریدم 25 ساعت جایزه و هدیه گرفتم، کاش همیشه همینطور بود.
الانم منتظرم در قرعه کشی بانک 15 کیلومتر اسکناس دوهزار تومانی برنده شم! فقط اگر لطف کنن اسکناس‌ها رو عرضی قرار بدن ممنون میشم.
موفق باشید.

خواب

سلام،
خسته‌ام خوابم میاد همین الان از مهمونی اومدم دیر وقته فردا کلی کار دارم،
پس نتیجه می‌گیریم که باید زود برم بخوام.
شب بخیر خواب‌های خوب ببینیم.

ذریه‌ی ابلیس

سلام،
توی کتاب "دنیای شگفت جن ابلیس شیطان" نوشته که ابلیس دارای ذریه و فرزندانی است! متن اصلی کتاب (برای بالای 18 سال!):
البته بعضی احتمال داده‌اند که «ذریه» همان اتباع شیطان باشند که نام عده‌ای از آنها در روایات مختلف چنین آمده است:
  1. قفندر: که هر کس در خانه‌اش چهل روز تنبور نوازد قفندر بر تمام اعضای او نشیند و غیرت از او زایل می‌کند.
  2. اعور یا زوال: که کارش شرکت در نکاح و آمیزش جنسی است.
  3. وهار: که در خواب مومنین می‌آید و آنها را آزار می‌دهد و خواب‌های پریشان می‌نماید و باعث اندوه آنان می‌شود.
  4. تمریح: که کمک کننده‌ی ابلیس است.
    حضرت صادق(ع) فرمودند: برای ابلیس کمک کننده‌ای به نام تمریح است که شبها مغرب و مشرق را برای وسوسه کردن مردم پر می‌کند.
  5. متکون: که به هر صورتی در می‌آید، چه به صورت کوچک و چه به صورت بزرگ و مردم را به این وسیله گول می‌زند.
  6. مذهب: که به هر صورتی در می‌آید، مگر به صورت پیغمبر(ع) یا وصی او.
  7. رها: که مانع بیدار شدن بندگان برای نماز شب است.
  8. مبسوط یا مشوط: که صاحی دروغ است.
  9. مطرش یا مشوط-وشوط: که مامور بر اخبار و گزارشهای واصله است. او این اخبار را که دروغ و نادرست است بر سر زبان مردم می‌افکند، اخباری که فاقد اصل و حقیقت می‌باشد.
  10. هفاف: که موکل است در صحراها و بیابانها مه مردم را در آنجا اذیت مس کند و آنها را وسوسه می‌کند و نیز می‌گویند او بر شراب مسکر گمارده شده است.
  11. رکتبور یا زلنبور: که ماموری گمارده بر بازارها است، و یاوه و سوگند دروغ و تعریف و تمجید کالاها در نظر بازاریان کاری شایسته جلوه می‌دهد.
  12. ثبر یا ثبور: که بر مصائب و آسیبها مامور است، خراشیدن چهره‌ها و طپانچه زدن گونه‌ها و دریدن گریبانها را برای مصیبت زدگان مطلوب وانمود می‌سازد و نیز مردم را به جنگ و نابودی فرا می‌خواند.
  13. داسم: که هر وقت مردی داخل خانه‌ی خود شد و سلام نکرد و نام خدای تعالی را به زبان جاری نکرد با او داخل شود و بین او و اهلش فتنه و نزاع اسجاد کند و اگر غذا بخورد و نام خدا را نبرد با او غذا می‌خورد.
  14. لاقیس‌وولها-یا ولهان: که طهارت و تمیز را زیر نظر دارد. اما در بعضی احادیث آمده که امام صادق(ع) در مقام تقبیح «مساحقه» فرمودند:خدا «لاقیس» دختر ابلیس را بکشد....
  15. لبینی: که نام دختر ابلیس است و ابلیس از رهگذر این دختر بد و بالی بر تن دارد و پیراهن در برکرده است که مانند مجوس کمربندی در بر دارد و کوزه‌هایی کوچک از آن آویزان می‌باشد. جرس و زنگی در دست و خودی بر سر دارد که بر فراز آن آهنی مستطیل و خمیده کج قرار گرفته است.....
  16. خنزب: که حایل می‌شود بین شخص نمازگزار و بین نماز او یعنی توجه قلب را بر طرف می کند.
  17. ابیض: که مردم را به خشم در می‌آورد.
پایان متن کتاب.
مواظب باشید شیطون گولتون نزنه!
موفق باشید.

افاضات

سلام،
بعد از آموزش Regular Expression توسط جوتی به من، به این فکر کردم که براش یه کاربرد پیدا کنم.
من اصولاً دیدن تعداد نظرات رو در کنار هر پست وبلاگ دوست دارم. و تصمیم گرفتم که...
ادامه‌ی ماجرا را در وبلاگ جوتی دنبال کنید.
و در ضمن بعد یا قبل از خواندن مطلب جوتی این لینک رو ببینید: کپی تقریباً برابر اصل وبلاگ جوتی
موفق باشید.

پایگاه

سلام،
فردا امتحان میان ترم پایگاه داده‌ها دارم، یادم نمیاد اینقدر به صورت مستمر درس خونده باشم. بخش‌هایی از کتاب مفاهیم بنیادیِ پایگاه داده‌ها ویراست جدید تالیف سید محمد تقی روحانی رانکوهی رو خوندم و از نثر شیوای کتاب و کلمات پیشنهادی ایشان برای معادل انگلیسی بسی لذت بردم! و بعضی جملات رو به سختی به زبان فارسی قابل فهم برای خودم ترجمه می‌کردم.
موفق باشید.

کدو

سلام،
من علاقه‌ی زیادی به پرورش گل و گیاه و کشاورزی دارم،شاید اگر کامپیوتری وجود نداشت کشاورزی می‌خوندم. از وقتی کوچیک بودم، تخم چیزای مختلف رو می‌کاشتم و صبر می‌کردم رشد کنن.
هر روز سراغ گیاهانم می‌رم و وقتی می‌بینم که از دیروز بزرگتر شدن لذت می‌برم. گفتم گیاهانم ولی اینقدر که از کلمه‌ی گیاهانم استنباط می‌شه تعدادشون زیاد نیست. چند روزیه حالم گرفته‌ست، دو بوته‌ی کدوی حلوایی دارم که آفت گرفتن و حالشون روز به روز بدتر میشه. یکی از کدوها نزدیک 0.8 متر و اون یکی کمی کمتر. این چند روزه مدام در حال جنگ با این آفات نباتی هستم ولی جنگ با سلاح‌های معمولی فایده نداشته،با اینکه برخلاف کنوانسیون ژنوه باید سلاح شیمیایی تهیه کنم، شاید گاز خردل از بینشون ببره!. موجودات بسیار ریزی هستند که به زحمت دیده میشن رنگشون مایه‌های قهوه‌ایه. باعث میشن روی برگ نقاط ریز سفیدی بوجود بیاد و کم کم خشک شه. این دشمنان شاید باعث بشن نتونم اولین گل کدومو ببینم.
اگر وقت کردید لطفاً برای شفای کدوهای من دعا کنید.
موفق باشید.

برق

سلام،
یه خورده وقت پیش که داشتم میومدم خونه چند ثانیه یک بار نور زیادی از پشت ساختمان‌ها می‌دیدم که همه جا رو روشن می‌کرد و آسمون هم روشن می‌شد، هی فکر کردم که آخه این نور چیه؟ اول فکر کردم نورِ جوش کاریه بعد به چیزهای دیگه فکر کردم.
وقتی رسیدم خونه بعد از چند دقیقه که صدای رعد اومد بیرونو نگاه کردم دیدم سیل توی خیابون راه افتاده ولی تا من بیرون بودم خبری نبود. تازه فهمیدم اون نورایی که دیده بودم چی بوده.
موفق باشید.

1Mbps

سلام،
چه احساسی به آدم دست می‌ده اگر یه ماشین خیلی خوب با سرعت و شتاب زیاد داشته باشه ولی حتی باش تا سر کوچه هم تنونه بره؟
امروز تو دانشگاه همچین حسی رو تجربه کردم و کمی عاجز و درمانده شدم، اینترنت با سرعت 1Mbps در اختیارم بود ولی حتی نتونستم یه فایل 3 مگابایتی رو بگیرم بس که بازی در می‌آورد و سرعتش کم و زیاد می‌شد و بعضی وقتها هم به کل قطع می‌شد. وقتی شروع به داونلود می‌کرد کم کم سرعتش کم می‌شد و آخر سر قطع می‌شد، از مسئول اونجا پرسیدم روی داونلود محدودیتی گذاشتید؟ تکذیب کرد و گفت ما هیچ چیز رو محدود نکردیم.
یا نباید یه چیزی رو داشت یا باید درستشو داشت، البته دومی از اولی بهتره.
موفق باشید.

ماوس و دستمال

سلام،
من مرتباً خدمت Windows Update می‌رسم و ویندوزمو آپدیت می‌کنم. در دنیای کامپیوتر آپدیت کردن از واجباته و ترک اون موجبات عذاب رو فراهم می‌کنه پس برای رهایی از عذاب‌های کامپیوتری، همه چیز را آپدیت کنید حتی خودتان را!
از قدیم گفتن «سری که درد نمی‌کنه رو دستمال نمی‌بندن» و به روایتی دیگر گفتن «درد سر دلیل کافی برای بستن دستمال نیست» و اصولاً بستن دستمال همیشه مفید نیست و بعضی وقتها نبستن آن و حتی باز کردن دستمال‌هایی که قبلاً از روی ناچاری بسته شدن، لازمه. چون بعضی وقتها بستن دستمال اضافه از روی طمع و زیاده خواهی است و اینجور دستمال‌ها رو باید زود باز کرد و جور دیگر باید دید.
در اینجا دستمال استعاره از آپدیته. برای واکسن زدن به سایت ویندوز آپدیت رفتم که کمی ویندوز رو به روز کنم و خودمو از شر شیاطین الکترونیکی حفظ کنم، دیدم واکسن جدیدی نیومده ولی سه تا Hardware Driver Update هست. البته این سه تا همیشه بودن ولی من تا حالا تصمیم نگرفته بودم که بگیرمشون. یکی از این سه تا درایور برای ماوس A4Tech بود. من با ماوسم هیچ مشکلی نداشتم ولی چون آپدیتی نبود که بگیرم گفت همینو بگیر. وقتی داونلودش تموم شد:
به ناگه چنان سیستمش کرد هنگ    که شروین در آن ماند مبهوت و منگ
چو شروین دگر باره ریست نمود    همی کرد هنگ و همان شد که بود
آخر سر با استفاده از last known good configuration توانستم روی ماه ویندوزمو ببینم و پشت ماوسمو داغ کردم که دیگه دستمال بش نبندم.
موفق باشید.

kaspersky

سلام،
یکی از ارکان اساسی در زندگی آنتی ویروس است!
Kaspersky Lab برای بسیاری از سیستم عامل‌ها آنتی ویروس دارد.
این روزها ویروس‌های موبایل‌هایی که سیستم عاملشان سیمبین سری 60 است خیلی زیاد شده و Kaspersky آنتی ویروسی برای سیمبین طراحی کرده که هم اکنون در حال آزمایش است و می‌توانید نسخه‌ی آزمایشی آن را دریافت کنید.
لینک: Kaspersky Anti-Virus for Symbian OS
موفق باشید.