حرف

سلام،
آدم بعضی وقتها به یکی یه حرفی می‌زنه بعدش ساعتها فکر می‌کنه که طرف راجع به حرفش چه فکری می‌کنه... البته این حرف لازم نیست به صورت مستقیم باشه و اس‌ام‌اس و نامه هم همین جوره.
روزهاست دارم فکر می‌کنم که یکی راجع حرفهایی که بش زدم چه فکری کرده.
سعی کنید قبل از اینکه چیزی بگید بفهمید مخاطب بعد از شنیدن چه فکری می‌کنه.
موفق باشید.

دیشب

سلام،
چهارشنبه سوری هم به سلامتی گذشت... به جز یکی از انگشتام که کمی سوخت بلایی سرم نیمد. فکر می‌کنم کسی که از چهارشنبه جون سالم در ببره دیگه بلایی سرش نمیاد.امسال رفته بودم بالای سعادت آباد کوی فراز، اونجا منطقه‌ی جنگی بود. یه فندک داشتم که عصای دستم بود وسط جنگ خراب شد توی تاریکی باش ور رفتم درست شد بعد از مدتی دوباره خراب شد، هر کاری کردم درست نشد که نشد، مجبور شد تا نصف شب کارمو با کبریت راه بندازم باد میومد از هر سه چهار تا کبریت یکی به ثمر می‌رسید.
اگر دیشب بیرون رفتید و بلایی سرتون نیمده باید خدا رو شکر کنید!.
موفق باشید.

LCD Monitor

سلام،
چند وقتی بود تصمیم داشتم یه مانیتور ال‌سی‌دی دیجیتال بگیرم. مدت زیادی بررسی کردم و مدت زیادی انتظار کشیدم تا بودجه به این امر اختصاص داده بشه و دم عید این اتفاق کمی راحتتر می‌افته. بعد از کلی بررسی قرار شد یک عدد SyncMasterTM 173P-Silver 17 inch monitor بگیرم.
امروز صبح رفتم مجتمع کامپیوتر پایتخت سفارش دادم قرار شد بفرستند به مغازه، بعد از سه ساعت وقت کشی در پایتخت مانیتور رسید و سریعاً به خونه اومدم.
از طریق پورت DVI مانیتور رو به کامپیوترم وصل کردم، کیفیتش خیلی خوبه، تنها مشکلی که الان دارم اینه که تا ویندوز نیاد تصویری توی مانیتور نمی‌بینم!
موفق باشید.

جاوا اسکریپت در <a>

سلام،
به خط زیر توجه کنید:
<a href="javascript: function()">Test</a>

با کلیک روی Test تابع function که باید قبلاً در تگ اسکریپت نوشته شده باشد اجرا می‌شود. FireFox به cursor:hand در CSS اهمیتی نمی‌دهد به همین علت وقتی با استفاده از رویداد OnClick تگها، اقدام به اجرای اسکریپت کنید Cursor ماوس به شکل دست در نمی‌آید، ولی با این روش این مشکل حل می‌شود. این روش موارد استفاده‌ی زیادی دارد.
موفق باشید.

هفت سین

سلام،
برای عید هفت سین چیدم. هفت سین من شامل: 1.سیخ 2.سنگ پا 3.سیم تلفن 4.سیگارت 5.سوزن 6.سیم کارت 7.سی‌دی و همه‌ی اینها توی یک سینی است.
فقط مشکلی که هست اینه که نمی‌تونم بذارم سیم کارتم اونجا بمونه.
برای دیدن اندازه‌ی بزرگ روی عکس کلیک کنید.
عکس سفره‌ی هفت سین
موفق باشید.

فضانورد

سلام،
خیلی دسته بندی‌های مختلف برای انسانها وجود داره، یه جا خوندم آدمها دو دسته‌اند: دسته اول ستاره شناس‌اند و راحت از جای امن فضا رو بررسی می‌کنند. دسته دوم فضانوردانند، که دل به دریا می‌زنند و برای کشف مجهولات ریسک می‌کنند.
ولی به نظر من تا ستاره شناسی نباشه فضانوردی هم نیست، تا کسی برای فضانورد امکانات فراهم نکنه او یه قدم هم نمیتونه پاشو اونورتر از زمین بزاره. پس انسانها دو دسته‌اند: دسته اول فضانوردند و دسته دوم کسانی هستند که فضانورد پرورش می‌دهند و امکانات براش مهیا می‌کنند. کار دسته دوم خیلی مهمه و باید مورد احترام و ستایش قرار بگیره چون اونها هستند که برای آینده‌ای بهتر تلاش می‌کنند.
موفق باشید.

حاشیه:عید نزدیکه سفره هفت سینمو چیدم خیلی شیک شده ولی متاسفانه دوربینم باتریش باید شارج می‌شد نتونستم ازش عکس بگیرم الان دیر وقته فردا ازش عکس می‌گیرم و آپلود می‌کنم.

عیدی

سلام،
امروز صبح هرچی توی ایستگاه اتوبوس صبر کردیم، اتوبوس نیومد. ایستگاه خیلی شلوغ شده بود، اتوبوس میومد ولی خالی از جلوی ما رد می‌شد و می‌رفت. کم‌کم سر و صدای مردم در اومد. من هم از رسیدم به دانشگاه قطع امید کرده بودم. چند نفر رفتند که بفهمن چرا اوضاع اینجوریه. وقتی برگشتند فهمیدیم کارمندان شرکت واحد امروز اعتصاب کرده‌اند و کار نمی‌کنند. فقط کاش دیروز اعلام می‌کردن که می‌خوان امروز کار نکنند که ما تکلیف خودمون رو بدونیم. بعد از چند دقیقه ماشین پلیسی که ظاهراً در حال گشت زدن بود و دید که شلوغ شده و تعداد زیادی توی ایستگاه منتظرند اومد ببینه چه خبره. وقتی جناب سروان (من نمی‌دونم سروان بود یا نه) پیاده شد مردم رفتند پیشش شکایت کردند و جناب سروان گفت که رسیدگی می‌کنه. بعد از مدت کمی بعد از حدود یک ساعت و نیم انظار بالاخره یه اتوبوس اومد ما رو سوار کرد و من با تاخیر به کلاسم رسیدم.
شب که داشتم برمی‌گشتم خونه وقتی سوار اتوبوس شدم از راننده سوال کردم که اعتصاب کرده بودند چی شد؟ گفت به هیچ جا نرسید و تعریف کرد که چرا اعتصاب کرده بودند. فهمیدم که شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به کارمندانش لطف کرده و هنوز عیدی بشون نداده به همین علت کارمندان امروز اعتصاب کرده بودند.
از این به بعد هر کسی خواست اعتصاب کنه لطف کنه روز قبلش در رسانه‌های عمومی اعلام کنه.
موفق باشید.

کود

سلام،
امروز صبح تشریف بردم و موهامو کوتاه کردم و در نتیجه وزنم کمی کم شد، بعد از اون به یک گل فروشی رفتم و برای گل و گیاهان کود از نوع شیمیای خریدم تا بخورند و منو دعا کنن، همین وسطا به فکرم رسید که توی بلاگم وقتی فقط یک پست رو نشون میدم مثل تمام دنیا (در اینجا منطور از دنیا صرفاً اکثر بلاگ‌های موجود است) فرم نظرات رو پایینش نشون بدم و بعد از رسیدن به منزل و خوراندن آهن به گیاهان همین کار رو انجام دادم.
موفق باشید.

من و FireFox

سلام،
کلی وقت میذارم یه صفحه درست می‌کنم و برای IE تنظیمش می‌کنم، وقتی میرم از FireFox همون صفحه رو می‌بینم می‌فهمم که باید همون قدر که وقت گذاشتم درست کردم و توی IE تنظیم کردم باید کمی بیشتر وقت بذارم و برای روباه آتیش گرفته تنظیمش کنم. بعضی وقتها اصلاً نمیتونم کاری کنم که توی این دو مرورگر صفحه مثل هم بشه. سازندگی برای IE به مراتب راحتتره. شاید چون FireFox خیلی استاندارده من باش این مشکلات رو دارم.
با تشکر از آقای کیوان نیّری که مشکل صفحه نظرات در FireFox رو به من اطلاع دادند، مشکل برطرف شد.
فقط چیزی که من نمی‌دونم اینه که همه اینقدر با FireFox مشکل دارند یا فقط من اینجوریم؟
موفق باشید.
راستی تا یادم نرفته کشف جدیدمم بگم البته صحتشو تایید نمی‌کنم ولی ظاهراً یه جورایی درسته:
IE x-small != FireFox x-small