عزای امتحان

سلام،
از پس فردا سه‌شنبه امتحانات پایان ترم من شروع میشه و به همین مناسبت از همین تریبون به مدت نه روز عزای عمومی اعلام می‌کنم و برای بازماندگان حادثه آرزوی سعادت و بهروزی می‌کنم.
خدا به دادم برسه، آمین.

آب

سلام،
نمی‌دونم چرا بعضی‌ها فکر می‌کنند هر مایع‌ای یک لیترش یک کیلو است!؟
یعنی معتقدند یک لیتر روغن یک کیلو هست و یک لیتر آب هم یک کیلو.
باید ببینم نظرشون راجع به یک لیتر جیوه چیه.
خدانگهدار.

بازهم Search

سلام،
بعد از تحقیق و بررسی بالاخره به این نتیجه رسیدم که موتور جستجوی جدید MSN که هم اکنون در حال آزمایش هست از شعور بسیار بالایی (به مراتب بالاتر از Google) برخوردار است و بهتره کاربران Google را ببوسند و بدون تمبر در صندوق پست بیاندازند...
پیرو این بررسی‌ها من تصمیم گرفتم فرم جستجوی این موتور قوی را در سایتم قرار دهم. الان اون بالاست اونجا õ. امکان جستجوی Debug.ir نیز وجود دارد.
موفق باشید.

برف

سلام،
برف خیلی خوبه. اگر مقدارش زیاد باشه در حد نیم متر به بالا که چه بهتر. من خیلی برف بازی دوست دارم اما علاقه خاصی به ساختن آدم برفی ندارم، بیشتر دوست دارم تو برف راه برم و به رد پام نگاه کنم و جایی که برف زیاد هست توی برف شیرجه بزنم و دوست دارم وقتی هوا سرده با بازدمم بخار درست کنم و خیلی چیزهای دیگه هم دوست دارم که لازم نیست همشو بگم!.
امیدوارم اینقدر برف بیاد که تهران فلج بشه!
خداحافظ.

Parseek

سلام،
این موتور جستجوگر پارسیک هم بد نیستا فقط Crawlerش حدود سالی یه بار سراغ ما میاد!. از بین موتورهای جستجوگر از همه بیشتر MSN میاد اینجا سر میزنه، تقریباً هر روز میاد.
موفق باشید.

تکمیل:
بعد از کمی تحقیق متوجه شدم عقل و خرد موتور جستجوی MSN Beta Search از همه‌ی اینا بیشتره! و اونی که از همه بیشتر اینجا سر میزنه همینه که هنوز Beta هست.

صف...

سلام،
داشتم به پدیده‌ی صف فکر می‌کردم. صف چیز خیلی خوبی نیست و یکی از عوامل اصلی تلف شدن زمان همین چیز به ظاهر ساده‌ست. صف می‌تونه از خیلی چیزها ساخته بشه ولی صفی که بیشتر به چشم میاد صف انسان‌هاست، صف ماشین‌ها هم در تهران خیلی زیاد دیده میشه مخصوصاً در اول صبح و غروب. صف وقتی به وجود میاد که یک تقاضا بیشتر از سرعت عرضه باشد، مثلاً در یک بانک روند رسیدگی به کار مشتریان کند است و مشتریان مجبور می‌شوند صف ببندند. تشکیل شدن یک صف مشکلات زیادی به وجود می‌آورد، یه نفر قاچاقی میاد اون وسط می‌ایسته و دیگر بش اعتراض می‌کنند و... . یک اتفاق دیگر هم که بعد از تشکیل صف پیش میاد "زنبیل گذاشتن" است و اتفاقاً انواع مختلفش بسیار در فرهنگ ما جا افتاده، یه نفر میاد توی یه صف به نفر جلوییش میگه من برم زود برگردم و در این مدت میره به یه کار دیگه میرسه. زنبیل گذاشتن نوعی بی عدالتیه ولی خوب به فایده‌ای که داره اینه که باعث میشه در مجموع کمتر وقت بعضی از مردم تلف بشه. اگر فرض کنیم که به طور متوسط روزانه در تهران 30 دقیقه از وقت هر نفر در صف‌های مختلف تلف میشه و جمعیت تهران را حدوداً 7 میلیون نفر در نظر بگیریم روزانه حدود 145 روز زمان در تهران از دست می‌رود یعنی در سه روز بیشتر از یک سال زمان در تهران تلف می‌شود. البته شاید اگر برای اکثر این جمعیت شبانه روز به جای 24 ساعت، 48 ساعت هم بود خیلی فرقی نمی‌کرد و به زحمت می‌افتاند چون مجبور بودند وقت بیشتری تلف کنند ولی به هر حال این زمان داره از بیهوده از دست میره...
انگیزه اصلی من برای فکر کردن به صف ایستادن در صف 50 متری شیر به مدت زیاد بود! یه کامیون حمل شیر از همدان اینجا شیر میاره و خود راننده یه نفری هم پول می‌گیره هم شیر تو کیسه میزاره تحویل میده خوب معلومه وضع از این بهتر نمیشه.
تا وقتی که آدم مجبوره برای بیشتر کاراش باشه بره تو خیابون صف هم هست...
موفق باشید و هیچ در صف وقتتون تلف نشه.

تکمیل:
من از صف توی کامپیوتر خیلی هم خوشم میاد و نمونه‌ی بارز دموکراسیه کامپیوتریه!

/ یا \ یا هیچکدام، مساله این نیست!

سلام،
استاد محترم شبکه ساعت‌ها راجع به Http برای ما حرف زد و قصه تعریف کرد که البته بخش‌های از این قصه تخیلی بود. ایشان همچنین در تمام این مدت آدرس‌ها را به جای / با \ نوشت مثل http:\\www.yahoo.com\geocities و هیچکس چیزی نگفت شاید بچه‌ها هم معتقد بودند که \ بهتر است!. احتمالاً همش تقصیر Internet Explorer هست که براش / با \ خیلی فرقی نمی‌کنه و خودش درستش می‌کنه.
خداحافظ.

Spam در SMS

سلام،
به نقل از روزنامه جام جم:
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران: دو نوع مزاحمت از طریق ارسال اس‌ام‌اس‌های ناخواسته برای مشترک ایجاد می‌شود. در نوع اول ارسال پیام فرد به فرد است که طبق قانون موجود مزاحمان تلفنی، با آنها برخورد می‌شود. بدین ترتیب که مشترک دریافت کننده شکایت خود را همراه با شماره‌ی فرد و پیام ثبت شده برای پیگیری به واحد بازرسی شرکت ارتباطات سیار یا شرکت مخابرات ایران ارائه می‌کند و طبق قانون با ارسال کننده برخورد می‌شود. دسته دوم پیام‌های انبوهی است که به عنوان پیام تبلیفاتی برای مخاطبان ارسال می‌شود. آیین‌نامه‌ی مربوط به شیوه‌ی برخورد با این گونه پیام‌ها در شرکت مخابرات ایران در حال تهیه است و بزودی ابلاغ می‌شود. در این آیین‌نامه پیش بینی شده مشترکانی که نمی‌خواهند این گونه پیام‌های تبلیغاتی را دریافت کنند به ما مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام کنند.!!!
ظاهراً کار دنیا بر عکس شده و برای اینکه اسپم دریافت نکنیم باید بریم مخابرات و درخواست بدیم!
با عرض پوزش از اینکه در کار آقای آرشی دخالت کردم!
امیدوارم زندگی بدون اسپم یا حداقل کم اسپمی داشته باشید، خداحافظ.

نوذری و کامپیوتر

سلام،
دیروز یادم رفت بگم که وقتی به مجتمع کامپیوتر پایتخت رفته بودیم پشت ویترین یک مغازه دی‌وی‌دی رام Asus دیدیم و برای تحقیقات بیشتر به داخل مغازه رفتیم. یکی دوتا مشتری توی مغازه بود جعبه کالای مذکور رو از مغازه‌دار گرفتیم و بعد از اینکه پسندیدیم بش گفتیم همینو می‌بریم و قرار شد بره از انبار برامون بیاره در این میون یکی از مشتری‌ها کارش تموم شد و قبل از اینکه بره گفت خداحافظ آقای نوذری، من وقتی اسم نوذری رو شنیدم برگشتم و به کسی که اون مشتری باش خداحافظی کرده بود نگاه کردم. دیدم که اون آقای ایرج نوذری پسر منوچهر نوذری است که ظاهراً مشغول نصب ویندوز و نرم‌افزار و اینجور چیزهاست. مغازه دار برگشت و گفت که این جنس تموم شده و من دیگه فرصت نکردم از آقای نوذری بپرسم که کار کامپیوتری شغل دومشونه یا نه!؟
موفق باشید.